Welkom op de site van het Kerstevent Sprang-Capelle!

Terugblik Kerstevent 17 december

Zaterdag 17 december was het dan zover: het eerste Kerstevent in Sprang-Capelle. Met het evenement werd de geboorte van Jezus herdacht, een moment dat we als kerk graag met iedereen wilde vieren! Zo’n 250 mensen deden mee aan de kerstwandeling langs Bijbelse kersttaferelen.

Romeinse soldaten brachten de bezoekers naar keizer Augustus die meedeelde dat de mensen zich moesten laten inschrijven. Diep onder de indruk schreven kinderen hun naam op. De wandeling ging verder langs diverse sketches, zoals Jozef en Maria die op weg gaan naar Bethlehem, een herbergier en de wijzen uit het Oosten. Schaapherder Herman Lankhaar liep met zijn schapen een stukje met de bezoekers mee. Het hoogtepunt van de route was de stal met Jozef, Maria en het kindje Jezus. De wandelaars kwamen weer enthousiast terug op het kerkplein, waar ze zich warmden bij het vuur met een kom erwtensoep in de hand. Veel mensen kwamen om elkaar te ontmoeten en dat leverde mooie en gezellige gesprekken op. Wat fijn om veel nieuwe mensen te ontmoeten.

In de monumentale kerk brandden de kaarsen in de kroonluchters, wat zorgde voor een intieme sfeer. In de kerk was een afwisselend programma. Organist Joop de Zwart speelde bekende en minder bekende muziek op het orgel. En een koor, dat voor deze gelegenheid was opgericht, zong kerstliederen van Sela.

Ruim 100 vrijwilligers hebben zich ingezet om dit evenement te organiseren. We kijken dankbaar terug op een sfeervol en geslaagd Kerstevent. Het was, ondanks de kou, hartverwarmend!

Hier vindt u wat foto’s terug van het evenement.