Koningsdag 2024

Een jaarlijks terugkerend spektakel zijn alle activiteiten rondom de kerk van Sprang op Koningsdag.

Op 27 april wordt er weer van 10:00 tot 15:00 uur een grote rommelmarkt en bazaar op het kerkplein van de Hervormde Kerk in Sprang georganiseerd. Allerlei activiteiten voor jong en oud en een gezellig terras voor een hapje en een drankje. Op het kerkplein is de rommelmarkt met veel extra’s voor jong en oud met uiteraard een gezellig terras met catering. Want wat is er leuker dan onder het genot van een lekker hapje bij te kletsen?
Dit kan een frietje met snack zijn of de in Sprang en omstreken beroemde vers gebakken kibbeling.
In het Jeugdcentrum zijn weer lootjes te koop voor de grote berg prijzen die nu al op jullie ligt te wachten.

Ben je benieuwd hoe de grote kerk er van binnen uit ziet? Dan is nu je kans, want op Koningsdag is de kerk geopend, je mag zelf de toren beklimmen!
Je kunt ook op eigen tijd en gelegenheid de kerk bezichtigen, loop gerust even binnen, we vragen geen entree.

Na het grote succes van vorig jaar is er dit jaar ook weer de kleedjesmarkt. Je mag zelf op een kleedje je eigen spulletjes verkopen op de daarvoor aangewezen plekken. Per persoon is 2m² beschikbaar, vol=vol.

De opbrengst van deze dag gaat wordt verdeeld onder een aantal doelen.
75% zal gebruikt worden voor onderhoud van de kerk en het Jeugdcentrum.
12,5% voor ons zendingsechtpaar Kees en Esther van der Knijff.
En 12,5% voor lokale diaconale ondersteuning, te gebruiken voor het opzetten van ontmoeting/maaltijden voor de wijk.

De locatie van de rommelmarkt is Kerkstraat 34 in Sprang-Capelle. Er wordt geen entree gevraagd en parkeren kan in de straten rondom het plein.
De organisatie rekent ook dit jaar weer op veel bezoekers. De voorbereidingen zijn al in volle gang en we hopen u dan ook op 27 april te zien.

Om deze Koningsdag te doen laten slagen, rekenen we op veel vrijwilligers. Helpen u en jij ook weer mee? Opgeven kan via deze link.