Beste gemeenteleden,

In onze maatschappij is de digitale technologie niet meer weg te denken. Deze technologie kan ons leven gemakkelijker maken en maakt het ook mogelijk om online een gemeente te zijn. Een vorm van digitale technologie is het gebruik van een app.

En we hebben goed nieuws vanuit de Kerkrentmeesters. Onze Appostel app is klaar en kan gebruikt worden. Wat betekent dit, zult u zich afvragen. Wel, vanaf nu kunt u met behulp van de Appostel app:

• Het kerknieuws van onze gemeente lezen
  • De kerkagenda raadplegen
  • Gemakkelijk zien welke predikant er voor gaat en de kerkdiensten van het afgelopen jaar terugkijken
  • Geven aan een collecte (doormiddel van ‘uw tegoed’)
  • Een gift geven voor een speciaal doel (doormiddel van ‘uw tegoed’ of iDeal)
  • Collectemunten

En dit wordt in de toekomst steeds meer.

De Appostel app is een product van Stichting Kerkelijk Geldbeheer (SKG) en voldoet aan de AVG wet- en regelgeving. SKG is een financiële dienstverlener voor kerken en kerkelijke instellingen, en is aangesloten bij de Protestantse Kerk Nederland.

U heeft voor het gebruik van de app de volgende zaken nodig:

• Een smartphone of tablet;
  • Een e-mailadres;
  • Betaalmogelijkheden met iDeal (onderdeel van elektronisch bankieren);

Om u als gemeenteleden te helpen bij het installeren van de Appostel app is er een handleiding geschreven. In deze handleiding wordt stap-voor-stap uitgelegd hoe u de Appostel app op een telefoon of tablet kunt installeren en hoe u een tegoed op uw account kunt zetten.

Komt u er niet uit?
Indien u hulp nodig heeft bij het installeren van de app, wilt u dit binnen uw familie en/of kennissenkring vragen? Indien dit niet mogelijk is, kunt u contact opnemen met de kerkrentmeesters. Zij maken dan een afspraak met u om u te helpen met het instalieren van de app.

Meer informatie over de App kunt u vinden op www.appostel.nl. Daar vindt u ook een aantal korte instructiefilmpjes.

Android versie:

Apple versie: