Het startweekend wordt gehouden op D.V. 21 en 22 september. Het thema is ‘Kom, doe mee!’. Er is een leuk programma samengesteld.

Zaterdag 21 september:

Voor het middagprogramma verzamelen we vanaf 14.00 uur op het Evenemententerrein en het programma start om 14.30 uur.

Zeskamp
Op het Evenemententerrein aan de Akkerwinde wordt een leuke zeskamp georganiseerd! Iedereen vanaf 4 jaar kan hieraan meedoen. We zullen de groepjes zoveel mogelijk mengen, alleen worden kleine kinderen wel bij de ouders ingedeeld. Geef bij de opgave dus precies aan wie er mee doen. Iedereen, van jong tot oud, is welkom! En is een onderdeel te moeilijk, dan helpen we elkaar! Daarnaast zijn er nog andere activiteiten te doen, en er is een speeltuin. Genoeg te doen dus! Kom je gezellig kijken of aanmoedigen, neem dan gerust een eigen stoel mee.

Wandelen
Het is ook mogelijk om mee te doen met een wandeling. De wandeling duurt ongeveer drie kwartier en begint bij het Evenemententerrein. Heb je daarna nog zin om nog verder te lopen, dan kan dat ook. De route is niet geschikt voor kinderwagens e.d.

Bij slecht weer zorgen we voor een alternatief programma.
Na het middagprogramma is er nog tijd om even naar huis te gaan om het gerecht voor de maaltijd op te halen.

Amerikaanse maaltijd
Vanaf 16.45 uur verzamelen we in het Jeugdcentrum voor een Amerikaanse maaltijd. Bij een Amerikaanse maaltijd is het de bedoeling dat iedereen die komt, zélf een gerecht meeneemt. Kom je met een gezin, dan neem je meer mee dan iemand die alleen komt. Bij binnenkomst kunnen de gerechten neergezet worden. Er is niet echt gelegenheid om te plekke nog iets op te warmen. Neem je iets warms mee, pak het dan bijvoorbeeld in aluminiumfolie in. We starten met de maaltijd om 17.30 uur.

Geef je via deze link op voor de zeskamp, wandeling en/of maaltijd!

’s Avonds om 19.30 uur start het programma voor de jongeren. Voor meer informatie of om je aan te melden kun je contact opnemen met Henriëtte Verduijn.

Zondag 22 september:

Om 09.30 uur is er een kerkdienst n.a.v. thema ‘Kom, doe mee!’. De voorganger is onze pastoraal werker Arend van Mourik. Na de dienst is er buiten bij de kerk tijd voor ontmoeting en een kopje koffie, thee of fris. Van harte welkom!

Heb je nog vragen, spreek dan gerust iemand aan van de startdagcommissie:
Wim en Martine van der Klooster, Nelleke Ros, Marga Schouten, Martine Bogers, Henriëtte Verduijn, Janneke Verwoerd, Margreet Broeders

Uitleg thema Kom, doe mee!
Met een nieuw seizoen volgt ook weer een nieuw HGJB-jaarthema. In het seizoen 2019-2020 willen we nadenken over het jaarthema ‘Kom, doe mee!’. Met dit jaarthema moedigen we jong en oud aan om na te denken over de vraag wat het betekent om bij de gemeente van God te horen. Dat is allereerst een kwestie van Gods keuze voor ons (het verbond). Het horen bij een gemeente waar God Zich aan verbindt is een groot voorrecht! Het geeft ons ook verantwoordelijkheid om aan de gemeente bij te dragen. Om letterlijk op te staan en mee te bouwen aan de gemeente van God. Dat heeft niets met ‘fanatisme’ te maken, maar alles met de liefde van God voor Zijn gemeente. Vanuit Gods verbond mogen we ons verbonden weten met elkaar en met de rest van de gemeente. We mogen elkaar dan ook liefdevol aanmoedigen om van toeschouwer, deelnemer te worden: Kom, doe mee!