27 april bruiste het van de activiteit op ons kerkplein en in het Jeugdcentrum. Ondanks het wisselende weer kunnen we terugkijken op een geslaagde Koningsdag. We zetten ons met heel veel gemeenteleden in op deze dag en dan is het mooi om te zien dat alles zo goed loopt en dat er veel bezoekers zijn. Via deze weg willen we iedereen bedanken voor zijn bijdrage op welke manier dan ook. Dit alles heeft geresulteerd in een schitterende nettowinst van 8.200,-!

Dit jaar heeft het Missionair Team ook met een kraam op het plein gestaan. Hierbij is de insteek van een broodkraam genomen, zodat het makkelijk zou zijn om de brug naar de Bijbel en/of onze kerk te leggen.
Het doel van de kraam was om te laten zien dat deze markt meer dan een markt is, om een gesprek met de bezoekers te maken en te vertellen over ons geloof en onze kerk. Er waren mooie reacties, goede korte gesprekken. Het was een mooi thema met veel symboliek en verwijzingen naar de Bijbel. Bij een paar bezoekers was er herkenning: “dat verhaal ken ik nog van vroeger”. Een paar bezoekers wisten niet dat de markt vanuit de kerk was georganiseerd.
76 mensen hebben geraden hoeveel broodjes er lagen, uiteindelijk bleken het er 113 te zijn.

Bekijk via deze link een mooie fotoserie van Waalwijk.Nieuws.nl.