Diensten zondag 28 november | 1e adventszondag:
09:30 uur: Ds. E. van Wijk, voorbereiding H.A.
18:30 uur: Ds. A.H. van Mourik, Kamperveen
Zingen voor de dienst: vm. Psalm 98: 1, nm. Psalm 119: 84.
Kinderoppas: Marjon Kerstens, Irma Boogaarts, Stefan Mewis
Kindernevendienst: groep 1-4
Collectes: 1e collecte: Diaconie, 2e collecte: Kerk en Eredienst, 3e collecte: Orgelfonds
Alle diensten zijn te volgen via https://www.hervormdsprang.nl/kerkdienst-volgen/.

Afgelopen zondag was het de laatste zondag van het kerkelijk jaar. In de dienst, waarin hoop mocht doorklinken, herdachten we de namen van onze geliefden die ons ontvallen zijn. Komende zondagen staan in het teken van advent, verwachting. De wereld om ons heen is donker en zeker als we alleen zijn geeft dat nog meer eenzaamheid. De beelden van onlusten houden ons in de greep. Er is angst! 2000 jaar geleden was het niet anders. Maar in dit alles daalt God, uit de hoge heerlijkheid, naar deze aarde en wordt mens. Naar deze geboorte kijken wij reikhalzend uit.

Beste kinderen, deze zondag is de eerste van een blok met vijf teksten over ‘kleine’ mensen die voor God juist heel belangrijk zijn. Op deze zondag staat Lucas 2:1-5 centraal: Jozef en Maria gaan op reis naar Bethlehem vanwege een volkstelling. Tot zondag, groetjes, Leiding KND

Spoorzoekers/Fellows:
We verwachten jullie dinsdag 30 november om 18.45 uur weer in het jeugdcentrum.

ZAAC:
Hoi! Afgelopen zaterdag was het weer ZAAC en ondanks de nieuwe maatregelen was het erg gezellig en geslaagd! Ook aankomende zaterdag, 27 november, hebben we weer een avond voor jullie georganiseerd. Mocht je nu nog vragen hebben over de corona maatregelen of wil je iets anders kwijt, app dan gerust iemand van de leiding! ’t Honk gaat weer open om 19:30, tot zaterdag!

Verjaardagfonds:
Het verjaardagfonds heeft over de maanden september en oktober het mooie bedrag van € 783,16 opgebracht. (via bank en envelop) Iedereen hier voor hartelijke dank.

Voor de editie van 2 december 2021 kunt u de kopij aanleveren tot maandagmorgen 29 november om 12.00 uur via het e-mailadres: voetius@hervormd-sprang.nl.

Uit de studeerkamer:
Ieder jaar weer vervult de dienst op de laatste zondag van het kerkelijk jaar me weer met zoveel gedachten. Wat is er veel gebeurd in zoveel levens! Wat is er veel gemis in zoveel levens! Wat maakt het dan een groot verschil om te weten dat niets ons kan scheiden van Gods liefde in Christus Jezus! We wensen alle nabestaanden de troost en de kracht toe die de HEERE kan geven. Rondom het Avondmaal staan we stil bij teksten uit Johannes 6 (53-56 en dat alles met Johannes 1:14 in gedachten. Het Woord is vlees geworden! D.V. zondagavond is er een weerzien met Arend van Mourik. Fijn! We wensen u allen, samen met hem een zegenrijke avonddienst toe. Verder komt er genoeg af op ons allen. Ook als gemeente, met als onderdeel daarvan de kerkenraad, hebben we wijsheid, liefde, bezieling en kracht nodig! We verlangen dat we als lichtdragers van het Licht van de wereld, mogen blijven stralen, in een wereld die zo duister is.

We groeten u allen hartelijk, in het bijzonder onze zieken en allen die, in deze donkere tijd, met angst en onzekerheid te maken hebben. Uw en jullie kerkenraad, pastoraal werker Arjan Noorland, en ds. E. van Wijk.