Diensten zondag 20 februari
09:30 uur: Ds. E. van Wijk , voorbereiding viering Heilig Avondmaal
18:30 uur: Ds. L. Plug, Barneveld
Zingen voor de dienst: vm. Psalm 130: 3, nm. Psalm 130: 4.
Collectes: 1e collecte: Diaconie, 2e collecte: Kerk en Eredienst, 3e collecte: Orgelfonds
Alle diensten zijn te volgen via deze link.

Komende zondag mogen we ons weer voorbereiden op het Heilig Avondmaal. Jezus nodigt ons uit met de woorden: “Neemt, eet, dit is Mijn lichaam, dat voor u gegeven wordt…” En waarom geeft Hij dat? Omdat Hij ons liefheeft. Hij wil ons redden van de dood en ons het eeuwige leven in Hem schenken. Hij geeft Zichzelf aan ons om het voedsel, de vreugde en de levenskracht van onze ziel te zijn. Wonderlijk, Jezus geeft Zichzelf voor ons. Gezegende diensten toegewenst.

Beste kinderen, deze zondag is de derde van een blok met vier verhalen uit het evangelie volgens Marcus. Op deze zondag staat Marcus 1:21-28 centraal: Jezus jaagt een kwade geest weg. Leiding KND

Vakantieweek:
De interkerkelijke stichting vakantieweek lichamelijk gehandicapten in het land van Heusden en Altena en de Langstraat hoopt dit jaar weer een vakantieweek te organiseren voor mensen met een lichamelijke beperking. De stichting geeft met nadruk aan dat ook jongere mensen met een lichamelijke beperking van harte welkom zijn. De vakantieweek zal D.V. worden gehouden van 23 t/m 30 april 2022 in het ‘Nieuwe Hydepark’ te Doorn. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Sjaak Molegraaf via 0416-280457. Aanmelden kan via genoemd telefoonnummer of via j.d.molegraaf@hervormd-sprang.nl, tot en met vrijdag 25 februari 2022.

ZAAC:
Hoihoi! Na een korte winterstop, gaat de ZAAC weer beginnen! Komende zaterdag (19 februari) zijn jullie allemaal van harte welkom op onze SinterKerst&Nieuw after Corona Party!
De Sint heeft nog een berichtje voor jullie achtergelaten: Sint zat eens te denken, wat moest hij deze lieve kids toch schenken? Hij wist niet goed wat te doen. Hij zag geen wortel en geen schoen, geen kachel, schoorsteen en ook geen peen. Slechts een mooie dobbelsteen. Koop een cadeautje en breng het naar hier. Het hoeft niet duur te zijn, slechts een euro of vier. Tot zaterdag! Het Honk is open vanaf half 8 en we beginnen de avond om 8 uur!

Sprang bouwt aan verandering:
Een werkvakantie is een ervaring die je nooit meer zult vergeten. Drie weken in juli/augustus 2023 ben je een onderdeel van een cultuur in Afrika, Azië of Latijns-Amerika. Je gaat tijdens je werkvakantie vrijwilligerswerk in het buitenland doen met een groep leeftijdsgenoten en leeft midden tussen de lokale bevolking. Samen bouw je mee aan een school, woningen of een kliniek. Op deze manier draag je bij aan de leefomstandigheden in de gemeenschap. Naast het bouwen doe je nog veel meer: je bezoekt een familie in het dorp, speelt een potje voetbal met de plaatselijke bevolking, vertelt een Bijbelverhaal aan honderden kinderen en gaat cultuur snuiven in de omgeving. Wil jij deze onvergetelijke ervaring ook eens of weer meemaken? Kom donderdagavond 10 maart om 19:30 uur luisteren naar enthousiaste medewerkers van World Servants en hun presentatie. Neem ook al je vrienden gezellig mee naar deze presentatie in het JC of de kerk. En let op, als je volgend jaar 16 wordt mag je ook mee. Wil je alvast meer weten over World Servants kijk dan op hun site www.worldservants.nl of bel en app met Otto, 0623031199.

Uit de studeerkamer:
Wat is het hard nodig dat we elkaar steunen en bemoedigen. Wat zijn de samenkomsten daarin belangrijk! Daarom zijn we dankbaar dat er weer meer bezoekers zijn in de kerk. We zijn dankbaar dat de catechese weer gestart is (we kunnen niet genoeg benadrukken dat de JV-avonden onderdeel van de catechese zijn) en dat ook de ZAAC weer van start is gegaan (zaterdag was een Friends avond in Doeveren). Ook zijn we dankbaar voor de kringen die weer starten en dat er afgelopen week weer een ouderencontactmiddag was. We geloven dat de HEERE dat alles gebruikt om ons aan elkaar te verbinden, en om ons samen aan Hem te verbinden. Daarom bidden we om Zijn zegen over alles wat weer gestart is en over alles wat weer van start gaat. Hopelijk kunnen we ook snel weer koffiedrinken na de dienst. Zondag en ook de week daarna staan weer in het teken van de viering van de Maaltijd van de Heere. We hopen dan langer stil te staan bij Lukas 22.

Voor de editie van 24 februari 2022 kunt u de kopij aanleveren tot maandagmorgen 21 februari om 12.00 uur via het e-mailadres: voetius@hervormd-sprang.nl.

We groeten u allen hartelijk, in het bijzonder onze zieken en rouwdragenden. Uw en jullie kerkenraad, pastoraal werker Arjan Noorland en ds. E. van Wijk.