Op zaterdag 14 september is de Hervormde kerk van Sprang weer open.

Een zevental lokale kunstenaars namelijk: Roel Herfst, Lia Miksic, Nelleke Haverhals, Marianne van Boxtel, Benjamin Grootswagers, Ted van de Brand en Theo Vink zullen in de kerk hun werk presenteren. Schilderijen, sculpturen, en ook glas in lood kunstwerken zijn te bewonderen. De kunstenaars, zelf ook aanwezig, willen u graag alles over hun werken vertellen.

Ook de jonge zangeres Lizanne van de Weerd (12 jaar) laat haar muzikale gaven horen, ze geeft om 11.00h en om 14.00h een uitvoering, waarbij ze begeleid wordt op het 18e -eeuwse kerkorgel.

Naast de hedendaagse kunst zijn natuurlijk ook de eeuwenoude kunstschatten van de kerk zelf te bezichtigen.
Te zien zijn o.a. de prachtige laat middeleeuwse secco’s (muurschilderingen), het mooie houtsnijwerk van de avondmaalstafel, maar ook de oude preekstoel en het 18e -eeuws orgel te bewonderen.

Wilt u het hogerop zoeken, ook dat kan, na wat inspanning kunt u genieten van het mooie uitzicht vanaf de 40 meter hoge toren.
In de kerk en in de toren lopen een aantal gidsen die u alles over de geschiedenis, de kunstschatten, de kerkelijke rituelen en gebruiken kunnen vert

Bent u al zo vaak langs de Sprangse kerk gereden, maar nog nooit binnen geweest ?
Dan is de aanstaande Open Monumentendag uw kans, kom gerust even binnen kijken.

De koffie staat klaar!
De kerk (Kerkstraat 34 Sprang-Capelle) is vanaf 10.00h tot 16.00h open.
Graag tot ziens.